11.03.2017

Ja ni läste rätt. Det är Mars månad, vad händer? Varför springer månaderna iväg. Jag är inte redo för att börja svettas av att gå till mataffären redan, haha.. Det är fantastiskt att våren är här, men om jag ser inte fram emot de dagarna då man svettas av att sitta still.. Idag (igår egentligen/Fredag)Jag jobbade till 21.00 och sen blev det myskväll hemma i soffan med Sofie som besök. Riktigt skönt att bara hänga hemma och ta det lugnt. Imorgon (idag) lutar det åt en lite mer fartfylld kväll med eventuellt en utgång. Jag jobbar från 20.00 på söndag så man kan säga att jag är ledig nästan hela helgen. Jobbar sedan nattpass i nästan två veckors tid. Så då kommer jag inte ha något liv i princip. Blir bara att äta, sova och jobba. Efter dessa nattpass så är jag ledig 9 dagar, men jag kommer inte att resa till Sverige även om jag önskar. Jag behöver vara hemma med katterna denna gången och jag var ju faktiskt hemma för inte alls länge sedan. 
 
Min landlord var här igår och jag lyckades få honom att gå med på att förlänga mitt nuvarande kontrakt med min nuvarandre hyra från 1a Juli till 1a Augusti. 
 
Från en sak till en helt annan så har jag tagit mig an en dräktig katt. Hon bor vanligtvis på en "kattkoloni" där hon lever fritt och har tillgång till mat. Nu bor hon hos mig för att kunna föda i "lugn och ro". Hon har varit väldigt stressad och aggressiv då hon inte är van vid mänsklig kontakt eller att vara inomhus, men hon fick tillbaka sin aptit redan efter en dag hos mig, vilket var stora framsteg enligt han som ansvarar för katten. Idag har hon jamat lite till och från under kvällen och jag tror faktiskt att det kanske kan bli kattungar innan helgens slut. Dock så förväntar jag mig ingenting, utan ser det som en bonus om någon av kattungarna faktiskt kommer ut levande. Tror att detta är hennes första kull och då hon inte åt på cirka 1 vecka så är chansen ganska stor att kattungarna ej klarat sig.
 
Nu är det läggdags för mig. 
 
-På Malta så varnar vi inte för älgar, utan för igelkottar. 
 
/HANNA
 
Allmänt | |
Upp