01.02.2017

Då var det februari. Andra månaden på året och hittils har 2017 inte gått som väntat. Känns som att det är mycket prövningar för mig just nu och jag har haft en tuff start. I måndags så ramlade min lilla Nexus ner från balkongen, cirka 10-12 meter rakt ner. Det blev en tur till veterinären som bekräftade att han var så gott som oskadd. Liten skada på bakbenen men annaes så hade han tur. Efter att jag dumpat katterna hemma så drog jag direkt till jobbet och jobbade till 05. 
 
Igår så mådde Nexus bättre och jag myste med katterna hela dagen, var lite sliten då jag gick upp tidigit och jobbade till sent. Nu kör jag pass nummer två av nattpass 19-05. Det går bra men det är väldigt lugnt, vilket innebär mycket dötid. Jag har två dagar kvar efter idag, sen ledig en dag. Efter det så är det dags för de "riktiga" nattpassen.. Då kommer jag jobba från 20.00 till 08.00. Det kommer att bli riktigt tufft och jag kommer att jobba 7 dagar i rad. Men efter det så blir det en vecka i Sverige, så jag får försöka tänka på det bra som jag får ut av det. 
 
Februari brukar vara Maltas kallaste månad, och efter det så går vi mot varmare tider. Så himla underbart.Jag tror att största anledningen till varför jag har stannat på Malta så länge är för att vintrarna inte ens är jobbiga. Jag kommer ihåg hur deprimerande vintrarna i Sverige var. Här så gör det inget om det regnar en dag när det är strålande sol och varmt dagen efter. Det svåraste med att flytta hem till Sverige (den dagen det nu sker) kommer vara vintern helt klart. Varför kan inte alla nära och kära känna likadant som mig och bo där jag är istället?
 
Nu ska jag packa ihop och dra mig hemåt. Skönt att jag har 5 minuter hem från jobbet nu när man behöver gå hem mitt i natten. Inte för att det är obehagligt utan mer för att det är "kallt" (11 plusgrader). 
 
/HANNA
Allmänt | |
Upp