24.04.2017

Vaknade upp vid 11.30, vilket kändes bra då jag börjar jobba vid 19.00 idag. Förhoppningsvis så kommer jag kunna hålla mig vaken till 05.00 inatt. Har spenderat första timmarna med datorn i sängen och svarat på mail från min hyresvärd angående besiktning av lägenheten, skickat in min skadeanmälan till försäkringsbolaget, bokat tid för vaccination samt pass för Nexus och Daphne, och sen lite andra hemlisar. Känns skönt att ha fått det gjort. Tänkte göra mig lite fukost och sen vid 15.30 så ska jag till veterinären. Jag hade sån tur att det fanns ledig tid idag. Passar ju perfekt! Resten av dagen ska jag nog bara ta det lugnt. Kanske ta en promenad. Är fortfarande seg sedan helgen då det blev lite festligheter. Innan det hade jag inte drukit alkohol på 3 veckor, och nu lär det dröja lika länge igen, för fy vad dåligt jag mådde igår, inte alls värt det. 
 
Juste. I onsdags så opereades jag. Jag trodde att det skulle vara ett snabbt besök i ett "vanligt" undersökningsrum, men insåg med tiden att det inte riktigt skulle bli så. Jag fick fina sjukhuskläder, skriva på papper, betala och sedan sitta och vänta på att bli kallad till operationsrummet. Själva operationen gick bra förutom att doktorn hittade en till cysta under operationen, men som han lyckades ta bort från samma snitt. Det blev totalt 5 stygn och sen ett mindre snyggt sår då han råkade bränna ett blodkärl lite väl mycket (om jag förstod honom rätt) Jag ska ta bort stygnen 2a maj och till dess så får jag inte träna. Det är lite tråkigt då jag verkligen hade hittat motivationen till det. Men just nu får jag fokusera på att detta ska läka fint. 
 
 
Och idag är det 12, ja 12 ynka dagar tills jag har mamma, pappa och syster kommer hit igen! Det ska bli sååå kul, och jag längtar så mycket!  
 
Stavar de mitt namn rätt, då blir det något annat som blir felstavat. Denna gång var det min 
adress. Hopplöst, haha. 
Unnade mig lite "krya på dig" blommor när jag hade klarat av min första operation. 
 
HANNA
Allmänt | |
Upp