15.04.2017

Helg och jag är ledig, så skönt. Tog det lugnt hemma både igår och idag, vilket var välbehövligt då jag haft det så stressigt senaste tiden. Idag skulle de komma och installera mitt Wifi, men självklart så var det något som inte fungerade, så det skulle kanske fungera imorgon. Om inte, så skulle de fixa det på Måndag.. Jag orkar inte ens bli arg länge. Har chattat och pratat i telefon med detta företaget så många gånger denna veckan och har blivit arg varje gång, så nu när det inte fungerade som det skulle så blev jag varken förvånad eller speciellt arg, för jag orkar inte va arg mer. Jag orkar inte ens gå in på varför det har strulat, de som bor på Malta vet hur jäkla krånligt det är med internetbolagen, och för er som inte vet hur det är så kan jag berätta om det någon annan gång, men det är ofta mycket strul med missade installationstider, uppkoppling som inte fungerar, fel leverans av modem, fel kabel, en felaktig router, tekniker som inte pratar engelska mm. 
 
Både igår och idag så tog jag mitt till gymmet, gick riktigt bra och jag är så glad att jag äntligen har hittat tillbaka till träningen. Jag tycker att det är kul att träna och mår så himla bra efteråt. Jobbigt dock att man skulle ha ett uppehåll på tre år innan lusten kom tillbaka, men bättre sent än aldrig, och denna gången kommer jag inte göra något uppehåll igen. Min kropp har tagit så mycket stryk av kotorsjobb och jag tänker inte ha smärtor i rygg/nacke, känna mig stel och bli anfådd av att gå upp för en trappa. Att byta från butiksjobb till kontorsjobb var inte bra för hälsans skull och nu så är det dags att få tillbaka en frisk kropp.
 
Idag när jag skulle till gymmet så tog jag en omväg för att gå en liten bit längs havet, för att njuta av den fina solnedgången, men också för att bara få tänka och inse. Jag ÄLSKAR Malta. Detta är mitt hem och även om jag ibland kan va trött på denna lilla ö, så kommer den alltid att vara en viktig plats för mig. Mina år på Malta har verkligen fått mig att växa som person och jag är så lycklig över att jag vågade flytta.
 
 
/HANNA
 
Allmänt | |
Upp