10.11.2016

Idag är jag ledig och har passat på att fixa lite saker inför nya jobbet. Passkopia, och massa papper som ska skrivas ut och fylla i.
 
Senare ikväll ska jag ta en promenad bort till st julians för att hitta något bra ställe att ha min födelsedagsfest på. Lutar år ett ställe, men ska träffa ägaren och kolla in stället. Sedan måste jag hitta en till bar där vi ska hänga innan vi går till klubben. Det är så typiskt mig att vara ute i sista minuten också. Eller det har blivit så sedan jag flyttade till Malta. Jag lyckas inte leva ett organiserat och planerat liv här nere, haha. Allt blir spontant av någon anledning. Kanske för att de flesta människorna här nere känns det som. Dock kan det va bra att det inte blir för planerat, för då hinner jag sätta upp för höga krav och förväntningar.
 
Igår så kastrerades Daphne och Nexus. Lämnade dem vid 09.00 och redan vid 12.00 så kunde jag hämta dem. De första 4 timmarna mådde jag så dåligt av att se dem. De var båda två helt groggy, ramlade så fort de försökte resa sig/gå och kräktes flera gånger. Jag bäddade iordning på golvet med deras favoritfilt och deras två "kattsängar". De sov, gick upp och spydde och gick sedan och sov igen. Så höll de på fram till 17.00 på kvällen. Sedan sov de fram till 22.00. Vetrinären sa att de skulle undvika trappor de närmaste dagarna.. Lätt när man bor i ett hus med tre våningar... Jag bestämde mig för att ta ner en maddrass och sova på nedervåningen. Så att jag kunde vara nära och hålla koll på dem. 
 
Vaknade flera gånger inatt av att nexus hade piggnat till sig och ville leka med Daphne/slicka rent hennes sår. Fick då göra ett provisoriskt bandage av en strumpa och silvertejp, och det ville hon ju såklart inte ha på sig..
Idag är nexus så gott om återställd men Daphne är fortfarande seg. Men ingen har kräkits idag och båda har ätit och drukit vatten. Så om några dagar är de nog på topp igen.
 
Nu är biljetterna till sverige och malta bokade. Kommer att vara i sverige 23 december, till 2a januari. Äntligen kan jag pusta ut angående det där. 
 
Nu ska jag slänga in en tvätt och njuta lite av värmen på terrassen, 21 grader och sol idag. Kan inte fatta att jag har blivit så van och "otacksam" när det kommer till väder. Jag saknar snön, men vet ju hur jävla mycket jag hatar kyla. Men för mycket av det goda gör väl att man tröttnar. Jag längtar tills jag kan använda min nya kappa och idag sprayade jag fönstret med "snöspray" och skrev "merry xmas" haha. Aldrig varit så julgalen som i år. 
 
/HANNA
 
Allmänt | |
Upp